Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bringazo

A közlekedők felelőssége



Tegnap reggel, munkába menet részese lettem egy balesetnek, mint szenvedő fél. Egy kerékpárral közlekedő hölgy nekem hajtott, amitől a térdem megrándult. Ennek kapcsán szeretném megosztani a gondolataimat a közlekedők felelősségéről.

Tovább
0

Túra tervezés



Régen írtam bejegyzést, aminek az oka prózai: Komolyan veszem az OKJ-s Fotográfus és fotótermék kereskedő képzést. Sok időmet leköti a tanulás, nem egyszerű a fotóelmélet, nem elég csak elolvasni, meg is kell érteni, de erről inkább a fotós blogomon írok majd bővebben.

Tovább
0

Kerékpárút Sárvárés Sárvár-Hegyközség között



Ezt a kerékpárutat már több alkalommal emlegettem bejegyzéseimben. Nos, a város vezetése nagyon komolyan ráállt a kerékpáros turizmusra (is). Ez a kerékpárút a Sárvári Gyógy- és Wellness fürdőtől indul, és egészen Sárvár-Hegyközségig tart. A hegyközségi kápolnánál ér véget az utolsó szakasz. A tervek szerint a teljes költség összesen kb. 600 millió forintot tett volna ki, ami magában foglalta volna egy kerékpáros- és gyalogos híd építését is a meglévő Rába híd mellett. Erre végül nem került sor, mert "csak" 298 millió forintot sikerült az Unióból kikönyörögni a beruházásra.

Tovább
0

112, avagy hogyan használjuk a segélyhívót



112 és 911. Mindenki ismeri ezt a két számot, ugye? Utóbbit az Amerikai Egyesült Államokban használják a segélyhívások lebonyolítására. Néhány hónapja olvastam ezzel kapcsolatban egy bejegyzést az Index Ma is tanultam valamit rovatában. (Ez itt nem a reklám helye, nagyon szeretem ezt a rovatot a sok érdekes történet miatt) A bejegyzésben arról volt szó, hogy miért két különböző számjegyből állnak a segélyhívók. A válasz egyszerű, és kézenfekvő: Azért, hogy ezzel kizárják a véletlen tárcsázás lehetőségét. Vagyis ha valaki a segélyhívót tárcsázza, az tudatosan teszi ezt.

Tovább
0

Az irányjelzés problémája…



Közlekedés közben folyamatosan figyelek az engem körülvevő forgalomra. Nem egyszerű dolog mindenre odafigyelni. Meg kell próbálni felkészülni a váratlan helyzetekre. Ez azt jelenti, hogy semmi nem vonja el a figyelmünket arról, ami az úton történik, és nem megyünk nagyobb sebességgel, mint ami szükséges. Figyelemmel követtem a KRESZmenők sorozatot a YouTube-on. A kampány során igyekeznek mindenre kitérni, köztük a gyorshajtásra, és a mobilozásra is. A rendőrség az Aegon biztosítóval karöltve készített figyelemfelhívó videókat Kovács András Péterrel és Jankovics Péterrel az autóban történő mobilozással kapcsolatban. Erről én is kifejtettem a véleményemet (Többször is…), de hát az emberek többségét rohadtul nem érdekli, ha a mobilozás miatt lesz belőle hulla. Mindenkinek szíve joga megölni magát, de közben ne okozza mások halálát. És nem csak autóban öli meg az embert a mobil, hanem gyalogosan és kerékpáron közlekedve is.

Tovább
0

kreszmenők



Úgy döntöttem, összegyűjtöm egy bejegyzésbe az összes eddig megjelent Kreszmenők epizódot. Szerintem érdemes végignézni őket, mert minden lényeges dologra kitérnek, és ezek az alig egy perces epizódok jópofa módon hívják fel a figyelmet arra, mi mindenre kell odafigyelni a saját biztonságunk érdekében, függetlenül attól, milyen módon közlekedünk.

Tovább
1

A bringás biztonságról



Sok dologra kitértem már a posztjaimban, de ez a téma eleddig valahogy kimaradt. Az esetek többségében csak érintőlegesen tértem ki arra, mi minden szükséges ahhoz, hogy biztonságban tudjuk magunkat, ha kerékpáron kívánunk közlekedni. Fontos leszögezni, hogy a kerékpáros tehet a legtöbbet a saját biztonságáért. Milyen feltételei vannak annak, hogy bringánkkal a lehető legbiztonságosabban tudjunk közlekedni? Vegyük át szép sorban. Az első és legfontosabb dolog, hogy legyen egy kerékpárunk, ami könnyen szalad, könnyű hajtani, és minimális zajt kelt. Ezzel megteremtettük a bringázás élvezetét. Egy könnyen szaladó bringán suhanni igazán élvezetes dolog.

Tovább
0

A közlekedés további nehézségei



A múltkori posztom után, ami a közlekedés nehézségeiről szólt, elgondolkodtam, és rájöttem, hogy azért jó néhány dolog kimaradt. Egyébként nagyon díjaztam, hogy a kiemelés során a gyalogosokra hivatkoztak, nekik milyen nehézségekkel kell megküzdeniük. A posztom nem csak róluk szólt. Próbáltam minden kategóriát górcső alá venni, és minden közlekedő szempontjából megvizsgálni a témát. (Tudom, lehetetlen vállalkozás, ahány ember, annyi reakció ugyanarra a dologra…)

Tovább
1

A kerékpáros túrázásról



Túrázni jó. Aki próbálta már a túrázást, tudja, milyen jó élmény, amikor kellemes fáradtsággal a tagjaiban megérkezik az úti céljához. Nem csak gyalog, hanem kerékpárral is lehet élvezetes túrákat teljesíteni. Ebben nincs semmi újdonság. Feltételezem, többen is teljesítettek már kisebb-nagyobb távokat a lakó- vagy nyaralóhelyük környékén.

Tovább
0

Havazás…



Tél van, ilyenkor az a normális (Egyre kevésbé jellemző) időjárás, ha esik a hó. Mivel a globális felmelegedés miatt egyre jobban eltűnnek az évszakok, az emberek (szinte) teljesen elszoktak a havas, jeges útviszonyoktól. Azért még a 2000-es évek elején is előfordult nagyobb havazás, és normális hosszúságú tél.

Tovább
0
«
123

bringazo

blogavatar

A közlekedésről, bringázásról általánosan, cinikusan, olykor szarkasztikus stílusban. A kerékpározás nem csak közlekedési lehetőség, hanem életmód is egyben.

Utolsó kommentek

Címkefelhő

közlekedés (49),bringa (26),biztonság (20),autó (12),gyalogos (11),túra (7),KRESZ (5),veszély (5),kihívás (5),kerékpáros (5),autós (5),kerékpárút (5),odafigyelés (4),utak (4),láthatóság (4),kerékpár (4), bringa (4),Sárvár (4),baleset (3),vonat (3),problémák (3),motoros (3),mobil (3),megelőzés (3),gondolatok (2), biztonság (2),kamion (2),vasút (2),fejlesztés (2),javítás (2),gyorsaság (2),szabályok (2),próba (2),nehézségek (2),egoizmus (2),felelősség (2),motor (1),kilátó (1),tesztelés (1),nehézség (1),várrom (1),Somló (1),hegymászás (1),bringaút (1),kíváncsiság (1),zárak (1),tanácsok (1),tudatlanság (1),lopás (1),Vép (1),infrastruktúra (1),szerviz (1),GYSEV (1),busz (1),e-bringa (1),Sótony (1),biciklis (1),Ikervár (1),Csénye (1),bemelegítés (1),élmény (1),MÁV (1),Megyehíd (1),forgalom (1),védelem (1),videók (1),városok (1),gödör (1),segélyhívó (1),kastélytól (1),kastélyig (1),morál (1),csere (1),forgalmú (1),elektromos autó (1),távolság (1),alacsony (1),agresszió (1),veszélyeztetés (1),technológia (1),pedál (1),defekt (1),jövő (1),felelősségautó (1),önvezetés (1),jog (1),fáradtság (1),e-roller (1),tűzoltók (1),villáskulcs (1),rendőrök (1),mentők (1),sérülés (1),körforgalom (1),112 (1),ragasztás (1),csőkulcs (1),Szombathely (1),Csesznek (1),vár (1),Fertőd (1),életmód (1),turizmus (1),Vépi út (1),építkezés (1),irányjelzés (1),körültekintés (1),Douglas Adams (1),megoldások (1),külföld (1),körültekintő (1),közlekedem (1),közút (1),város (1),előny (1),megbízhatóság (1),hely (1),tökéletes (1),világ (1),bringás (1),kerékpáros nyom (1),kerékpársáv (1),kikerülés (1),autók (1),magatartás (1), oktatás (1), gyalogos (1), láthatóság (1), hétköznapok (1), bicikli (1), (1), autó (1), morál (1), forgalom (1), szabályok (1), természet (1), egészség (1), kresz (1), figyelem (1), veszély (1),karbantartás (1),műszaki állapot (1),hülyeség (1),roller (1),óvatosság (1),bejárás (1),Szombathelyi út (1),tél (1),tanulás (1),felelőtlenség (1),együttműködés (1),kivitelezés (1),vicces (1),bejelentés (1),zab (1),kása (1),eltűnt személyfelelősség (1),utazás (1),kerékpárutak (1),vas megye (1),ébreség (1),kultúra (1),felújítás (1),közlekedésmobilközlekedés (1),felelőtlenségautó (1),hibák (1),alternatíva (1),görkorcsolya (1),mobilitás (1),biztonsággyalogos (1),megoldás (1),pára (1),világítás (1),bicikli (1),köd (1),előnyök (1),világnap (1),alternatívák (1),egészség (1)