Ezt a kerékpárutat már több alkalommal emlegettem bejegyzéseimben. Nos, a város vezetése nagyon komolyan ráállt a kerékpáros turizmusra (is). Ez a kerékpárút a Sárvári Gyógy- és Wellness fürdőtől indul, és egészen Sárvár-Hegyközségig tart. A hegyközségi kápolnánál ér véget az utolsó szakasz. A tervek szerint a teljes költség összesen kb. 600 millió forintot tett volna ki, ami magában foglalta volna egy kerékpáros- és gyalogos híd építését is a meglévő Rába híd mellett. Erre végül nem került sor, mert "csak" 298 millió forintot sikerült az Unióból kikönyörögni a beruházásra.
Miközben végigjártam oda-vissza Sárváron a Szombathelyi úton kialakított kerékpárutat, és elgondolkodtam a korábbi kritikákon is, eszembe ötlött, hogy pár éve Szombathelyen, valamint Körmenden is sikerült "nagyon jó" kerékpárutakat kialakítani. Mivel még nem jutottam el addig, hogy mindkét ominózus kerékpárutat személyesen próbáljam ki, ezért nem támaszkodhatok saját, szubjektív megítélésemre, hogy milyenek lettek ezek a kerékpárutak.
A múlt hétvégén időt szakítottam arra is, hogy a Szombathelyi út mentén kialakított, és szintén a közelmúltban átadott kerékpárutat jártam be. Néhány képet már a tavalyi év folyamán készítettem róla, amiket az "Érdekes megoldások a világban" posztomban már láthattak. Kaptam is kritikát miatta, ami jogos volt. És hogy válaszoljak egy akkor feltett kérdésre: Hogyan közlekedek a hülyén kialakított szakaszokon? Körültekintően, mint minden esetben.
Múlt hétvégén nem csak Sárvár és Gérce között tekertem, hanem rászántam az időt, és megnéztem, milyen lett a kerékpárút Sárvár és Rábasömjén között. Előbb egy kis közigazgatási és földrajzi kitérő.
Tudom, senkit nem fog érdekelni eme rövid közigazgatási bevezető, ezért sokan át is fogják ugorni a száraz anyagot. Rábasömjén évszázadokkal korábban különálló településnek számított, azonban 1968-ban közigazgatásilag Sárvárhoz csatolták, így a város része lett. Területileg a várostól néhány kilométerre északra fekszik a 84-es főút mentén, tőle délre a 88-as főút halad el.
Mivel az időjárás kellemes volt a hétvége folyamán, és már átadásra került a Sárvárt Gércével összekötő kerékpárút, gondoltam, megnézem, milyen lett. Legutóbb tavaly októberben jártam a 84-es főútnak azon a részén, akkor még javában zajlott az építkezés. Ez a szakasz is része a Bükfürdőt, Sárvárt, Mesteri fürdőt és Celldömölköt összekötő kerékpárútnak, ami a Fürdőtől fürdőig nevet viseli. Erről már korábban tettem említést, és belinkeltem a vonatkozó cikket.
Ebben a posztban igyekszem kerülni a szokásos, terjengős megfogalmazást, inkább megmutatom képekkel, hol vannak Sárváron kijelölt kerékpárutak és sávok. Sárvár kisváros, így viszonylag rövid idő alatt körbe lehet járni, tempótól függően. A város környékén jelenleg is zajlik kerékpárutak építése, mert a tervek szerint össze akarják kapcsolni a három fürdővárost. A cél az, hogy Bükfürdő, Sárvár és Celldömölk össze legyen kötve egy kerékpáros túraútvonalon. Ezt jó kezdeményezésnek tartom, csak a probléma ott van, hogy az építésnek több évtizedes fák fognak majd áldozatul esni. Nagy valószínűség szerint. Mint ahogy az történt a Sárvár és Rábasömjén közötti szakasz esetében. (Ugye-ugye, hova vezet a kapkodás és az oda nem figyelés?… Információim szerint Gércénél is vágtak ki fákat a kerékpárút miatt) De most inkább beszéljenek a képek. A képek a poszt írásakor az aktuális állapotot tükrözik.