Mivel az időjárás kellemes volt a hétvége folyamán, és már átadásra került a Sárvárt Gércével összekötő kerékpárút, gondoltam, megnézem, milyen lett. Legutóbb tavaly októberben jártam a 84-es főútnak azon a részén, akkor még javában zajlott az építkezés. Ez a szakasz is része a Bükfürdőt, Sárvárt, Mesteri fürdőt és Celldömölköt összekötő kerékpárútnak, ami a Fürdőtől fürdőig nevet viseli. Erről már korábban tettem említést, és belinkeltem a vonatkozó cikket.
Az elmúlt pár hétben akármerre közlekedtem a városban, időjárási körülménytől függetlenül viseltem láthatósági kiegészítőt. Néha csak a karszalagot, néha a láthatósági mellényt. És folyamatosan figyeltem az autósok viselkedését. Az eredmény: kellemes csalódás, ugyanis a többség figyelt, vigyázott rám. Már amennyire a körülmények ezt lehetővé tették. Nem egy alkalommal lemondtak az elsőbbségükről az én javamra, amit ezúton is köszönök nekik.
A minap a neten bóklászva futottam bele egy hírbe, miszerint Litvániában térfigyelő kamerákkal figyelik azt, kik mobiloznak, miközben átkelnek a zebrán. Hiába nem lesz rendőr a közelben, akkor is megkapja az illető a 10 000 Ft-nak megfelelő pénzbírságot. Ám ez valószínűleg sokakat nem fog vissza tartani attól, hogy a mobiljuk kijelzőjét bámulva, agyhalott zombi módjára bóklásszanak az utcán. Hiába a rengeteg tragédia, amit a mobilfüggőség okoz, ez nem tartja vissza az embereket attól, hogy olyankor használják a telefonjukat, amikor aktív résztvevői a forgalomnak.
Ebben a posztban igyekszem kerülni a szokásos, terjengős megfogalmazást, inkább megmutatom képekkel, hol vannak Sárváron kijelölt kerékpárutak és sávok. Sárvár kisváros, így viszonylag rövid idő alatt körbe lehet járni, tempótól függően. A város környékén jelenleg is zajlik kerékpárutak építése, mert a tervek szerint össze akarják kapcsolni a három fürdővárost. A cél az, hogy Bükfürdő, Sárvár és Celldömölk össze legyen kötve egy kerékpáros túraútvonalon. Ezt jó kezdeményezésnek tartom, csak a probléma ott van, hogy az építésnek több évtizedes fák fognak majd áldozatul esni. Nagy valószínűség szerint. Mint ahogy az történt a Sárvár és Rábasömjén közötti szakasz esetében. (Ugye-ugye, hova vezet a kapkodás és az oda nem figyelés?… Információim szerint Gércénél is vágtak ki fákat a kerékpárút miatt) De most inkább beszéljenek a képek. A képek a poszt írásakor az aktuális állapotot tükrözik.
Fontos-e, hogy egy kerékpár megfelelő műszaki állapotban legyen? Vajon a gépjárműveknek miért kell rendszeres időközönként műszaki vizsgát tenniük? A válasz: Igen. Nagyon is fontos, hogy a kerékpár, amivel közlekedünk, vagy túrázunk, műszakilag rendben legyen. Ez az egyik legfontosabb része annak, hogy biztonságosan részt vehessünk a forgalomban. Ha valaki napi szinten használja a járművét, legyen az kerékpár, autó, motor, bármi, tudja, hogy a rendszeres használattól kopnak az alkatrészek, és az időjárás is rendesen tudja amortizálni az eszközt. Sokan mégsem foglalkoznak kerékpárjuk műszaki állapotával addig, amíg végül használhatatlan nem lesz.